3. Hypernova

Počet obchodných domov Hypernova, ktoré pod spoločnú značku Terno postupne prechádzajú, bude výrazne menší, než ich mala spoločnosť v čase oznámenia svojho zlučovacieho plánu. Na Slovensku pred pár rokmi pôsobilo vyše 20 ich obchodov. Potom nastalo zoštíhľovanie. Hlavný dôvod – nedosiahnutie vý-sledkov. Rušenie predajní pokračovalo i v tomto roku. V lete skončila prevádzka v Liptovskom Mikuláši a v Trenčíne. Kvôli neuspokojivým dohodám ohľadne zmlúv sa zrušili predajne v Bratislave, v Košiciach a v Nitre. Ostali tak štyri predajne.
Snímka: Archív HN

Zo začiatku bola pod záštitou holandského koncernu Ahold, v roku 2014 ju kúpilo Terno pod cyperskou firmou Condorum.

Zatváranie Hypernovy zdôvodnilo neuspokojivými výsledkami jednotlivých obchodov. V prípade poslednej prevádzky v Považskej Bystrici bola tiež dôvodom plánovaná prestavba nehnuteľnosti, v ktorej Hypernova pôsobila.

Pôvodne sa uvažovalo, že sa Terno podujme na rebranding pod spoločným názvom, čo by zasiahlo aj samoobsluhy Moja Samoška, neskôr však od toho upustilo.

Hypernova stále vykazovala ohromné straty. V roku 2014 pri tržbách 109 miliónov eur predstavovali 11,8 milióna eur. O rok neskôr sa tržby znížili na 71 miliónov eur, straty predstavovali 19 miliónov eur. Dôvodom negatívnych čísel malo byť aj to, že priestorovo rozľahlé predajne už nespĺňali nároky na súčasné trendy v nakupovaní.

Podľa Drahovského sa však nedá jednoznačne povedať, že ľudia nechcú hypermarkety, väčšiu obľubu však v súčasnosti získal špecializovaný maloobchod:

„Je stále veľká skupina ľudí, najmä v priľahlých obciach pri veľkých mestách, ktorá naďalej obľubuje nákupy v hypermarketoch, kde je široký sortiment tovaru.“ Odkazuje sa aj na výsledky tržieb, podľa ktorých veľké supermarkety či hypermarkety už nerastú v takých tempách, ako to bolo v minulých rokoch.

Viacerí veľkopredajcovia si to už podľa neho začali uvedomovať, o čom svedčí aj iná marketingová stratégia. Je teda možné, že veľa bývalých spotrebiteľov sa k nim môže neskôr vrátiť.

Najčítanejšie témy