2. Carrefour

Krach mu hrozil už pred dvomi rokmi, keď bojoval o dôveru dodávateľov, ktorí mu vyčítali neplatenie za tovar, či spotrebiteľov, ktorí sa prechádzali medzi poloprázdnymi regálmi.

Spoločnosť Retail Values Stores dostala druhú šancu v reštrukturalizácii v rukách investora a expartnera Penty Jozefa Špirka. „Určite chceme pokračovať pod touto značkou. Veľkosť hypermarketov sa už znížila zo sedemtisíc na štyritisíc štvorcových metrov.

Predajne boli v minulosti obľúbené, takže je na čom stavať,“ povedal ešte v júni 2016 pre HN. Plán sa však neskončil úspechom. Firma si počas minulého roka nahromadila dlhy na zdravotnom aj sociálnom poistení, ktoré predstavovali takmer 300-tisíc eur.

Celková strata hypermarketov bola podľa informácií portálu aktuality.sk takmer 24 miliónov eur. Preto Carrefour postupne začal zatvárať všetky prevádzky.

Analytik maloobchodu Ľubomír Drahovský sa dávnejšie na jeho adresu vyjadril, že do maloobchodu priniesol nové trendy aj typické francúzske aspekty ako čerstvé a kvalitné pečivo či zeleninu.

Do dejín našich obchodov sa zapísal tiež „výpredajom storočia“ na začiatku roku 2005, keď avizoval až 90-percentné zľavy. Spôsobil tým nákupné šialenstvo či kolabujúcu dopravu. Veľa zliav však nebolo skutočných, za čo mu Slovenská obchodná inšpekcia udelila vysokú pokutu.