5. Aká je situácia v Česku?

Snímka: Archív HN

V Česku je prvým outletovým centrom otvoreným v roku 2003 Freeport Fashion Outlet na juhu krajiny neďaleko hraníc s Rakúskom a so Slovenskom, ktorý patrí k najväčším v strednej Európe.

V roku 2017 ho navštívili dva milióny ľudí: „V posledných siedmich rokoch zaznamenávame vyrovnaný rast tržieb i návštevnosti centra, každoročne v priemere okolo desiatich percent,“ uviedol pre HN Jan Procházka, riaditeľ centra.

Dodáva však, že získať nových nájomcov vôbec nie je jednoduché, čo súvisí s viacerými špecifickými požiadavkami na prevádzku outletovej predajne.

Patria k nim ceny trvalo nižšie minimálne o 30 percent, atraktívna ponuka tovarov, prvotriedny zákaznícky servis či vhodné komunikačné prostredie. Podľa Procházku je dôležité ľudí presvedčiť, že centrum je zárukou nákupu kvalitných tovarov a istota nadštandardných služieb.

Česko má tri outlety a v dohľadnom čase má pribudnúť štvrtý.

Najčítanejšie témy