1. Prečo vznikli spory so zhotoviteľom?

Snímka: Pavol Funtál

Zmluvu na kľúčovú časť D1 medzi Žilinou a Martinom podpísali ešte v roku 2014, práce mali podľa zmluvného termínu ukončiť v závere budúceho roka.

Generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin naposledy na stavbe upozornil, že v súčasnosti uplynulo takmer 80 percent termínu výstavby a finančne je vykázaných len 41 percent diela.

Minister dopravy zasa zdôraznil, že aktuálne sa stavia iba na dvadsiatich objektoch na stavbe, pričom stavebné povolenie má zhotoviteľ vydané na 75 objektov. Práce zatiaľ stagnujú najmä na mostoch.

Za meškanie stavby, ktoré podľa zhotoviteľa spôsobujú objektívne geologické príčiny, už diaľničiari žiadajú pokutu.

Hovoria o tom od začiatku roka, jej nárokovateľnosť mal posúdiť nezávislý stavebný dozor, zatiaľ sa tak však nestalo.

NDS v súčasnosti žiada šesť miliónov eur. „Viete, aká je posledná možnosť. Vypovedať zmluvu. Prístup zhotoviteľa je veľmi neštandardný, ani na jednej stavbe nemáme takéto problémy,“ uviedol Ďurišin.

Najčítanejšie témy