5. Kam smerovali ďalšie neplánované výdavky?

Snímka: TASR

Šesť miliónov sa malo tiež skôr vyčerpať pre enormný záujem firiem o výstavbu obchvatu.

Ministerstvo dopravy informovalo, že poradenská spoločnosť musela posúdiť 500 referencií s cieľom kvalifikácie záujemcov o verejnú súťaž.

Všetky tak bolo treba vyhodnocovať, v konečnom dôsledku však aj keď zobrali čas ušetrili štátu stovky miliónov eur.

Okrem toho, ministerstvo muselo tiež neočakávane využívať poradenské služby aj pre zmeny v metodikách hlavného štatistického úradu EÚ.

Projekt D4/R7 musel totiž štát klasifikovať mimo verejného dlhu Slovenska.

Ušetriť sa však naopak malo na nižších hodinových odmenách pre právnikov, namiesto 444 eur im tak bude patriť odmena 400 eur.