3. D4/R7: nultý obchvat Bratislavy

Snímka: TASR - Marko Erd

Problémy: stavebné povolenia, zmeny projektu, aktivisti
Odhadované meškanie: dva roky
Vplyv odvolaní na meškanie: minimálny

Na novom bratislavskom obchvate sa začalo stavať s 1,5-ročným oneskorením v roku 2018, pričom hotový má byť už o dva roky.

Dôvodom boli meškajúce stavebné povolenia a dodatočné zmeny projektu pred dokončením.

Tie postavili do pozoru tak environmentálnych aktivistov, ako aj bratislavských mestských poslancov. Podľa poslanca Jozef Uhlera je cieľom zmien jediné – ušetriť.

​Konzorcium na čele so španielskou firmou Cintra sa totiž obchvat zaviazalo postaviť za výhodných 1,7 miliardy eur. Teraz podľa aktivistov šetrí na stavebnom materiáli a projekt okresáva aj po technickej stránke, čo môžu v končenom dôsledku pocítiť aj vodiči.

Stavbu tak pozastavia ďalšie odvolávania. Napadnutých je pritom už viacero úsekov R7.

„Budeme podávať odvolania pri novom posudzovaní, ak sa projekt nevráti do tej podoby, na akej sme sa dohodli,“ avizoval v máji Uhler.

ad

Najčítanejšie témy