TASR - Marko Erd
StoryEditor

D4/R7: nultý obchvat Bratislavy

09.07.2018, 13:07
Dlhá stagnácia a črtajúci sa environmentálny škandál.

Problémy: stavebné povolenia, zmeny projektu, aktivisti
Odhadované meškanie: dva roky
Vplyv odvolaní na meškanie: minimálny

Na novom bratislavskom obchvate sa začalo stavať s 1,5-ročným oneskorením v roku 2018, pričom hotový má byť už o dva roky.

Dôvodom boli meškajúce stavebné povolenia a dodatočné zmeny projektu pred dokončením.

Tie postavili do pozoru tak environmentálnych aktivistov, ako aj bratislavských mestských poslancov. Podľa poslanca Jozef Uhlera je cieľom zmien jediné – ušetriť.

​Konzorcium na čele so španielskou firmou Cintra sa totiž obchvat zaviazalo postaviť za výhodných 1,7 miliardy eur. Teraz podľa aktivistov šetrí na stavebnom materiáli a projekt okresáva aj po technickej stránke, čo môžu v končenom dôsledku pocítiť aj vodiči.

Stavbu tak pozastavia ďalšie odvolávania. Napadnutých je pritom už viacero úsekov R7.

„Budeme podávať odvolania pri novom posudzovaní, ak sa projekt nevráti do tej podoby, na akej sme sa dohodli,“ avizoval v máji Uhler.

ad

01 - Modified: 2024-04-22 12:10:38 - Feat.: - Title: Diaľničiari vybrali v prvom štvrťroku na elektronickom mýte vyše 61 miliónov eur 02 - Modified: 2024-03-17 16:18:24 - Feat.: - Title: Na D1 pred Bratislavou platí znížená rýchlosť a zúžené jazdné pruhy 03 - Modified: 2024-03-14 13:59:00 - Feat.: - Title: Motoristi pozor: kvôli búraniu mosta bude počas víkendu uzatvorená diaľnica D1 pri Bratislave 04 - Modified: 2024-02-02 17:55:01 - Feat.: - Title: Český TollNet a slovenský Skytoll uspeli v tendri na elektronické mýto v Chorvátsku 05 - Modified: 2024-01-26 11:19:56 - Feat.: - Title: Diaľničiari tento rok zvyšujú investície do opráv mostov na Slovensku
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
26. apríl 2024 03:02