2. Čo by pomohlo železničnej doprave?

Snímka: HN/ Peter Mayer

Pricestovať do Bratislavy vlakom, presúvať sa po nej mestskou dopravou. To je koncepcia, ktorá ráta aj so spojazdnením stanice Filiálka na Trnavskom mýte. Vyriešiť miestami katastrofálnu situáciu by mali vlaky a ich väčšie prepojenie s dopravou po meste.

Na tomto riešení sa zhoduje primátor mesta Ivo Nesrovnal aj bratislavský župan Juraj Droba, podľa magistrátu má Bratislava na svojom území viac ako 80 kilometrov nevyužitých železničných tratí.

Filiálka čaká na zmluvu na zabezpečenie štúdie realizovateľnosti na uzol Bratislava, ktorý má prísť s komplexným riešením železničnej infraštruktúry.

Ráta sa aj s rekonštrukciou ďalších 12 zastávok ako tej v Lamači, Rajke či Rusovciach.

Akciovka Reming Consult, ktorá vzišla z verejného obstarávania, mala projekt predložiť do februára, jej spracovanie sa však predĺžilo.

„Proces spracovania štúdie sa časovo natiahol. Dôvodom sú náročné prerokúvania s dotknutými inštitúciami a zvyšovaním nárokov na objektívnosť vstupov a rozsahu alternatív riešenia,“ povedal dávnejšie pre HN riaditeľ spoločnosti Slavomír Podmanický.

Spolu s Bulharskom, Gréckom či Talianskom patríme ku krajinám, kde z dlhodobého hľadiska dĺžka využívaných železničných tratí klesá.

Zatraktívnenie osobnej vlakovej dopravy má v programovom vyhlásení aj vláda Petra Pellegriniho nadväzujúc na jeho predchodcu Roberta Fica.

Ráta sa s modernizáciou tratí, ktorá pomôže k vyššej rýchlosti vlakov a lepším službám Železničnej spoločnosti Slovensko.

Nezabúda sa ani na opravu osobných vozňov z 80. rokov či nákup nových dvojpodlažných súprav.