7. Sú zľavy naozaj výhodné?

Aktuálny leták s akciami a zľavami. Tradičná technika predajcov sa stále teší veľkému záujmu nielen v povianočných výpredajoch.

Keď je niečo v zľave, tak predsa si dovolím kúpiť viac, keď som už dokázal ušetriť. O čom však veľa ľudí nevie je, že akciové veci nie sú tie isté ako tie mimo akcie, a predajcovia ich zvyknú vyrábať lacnejšie s nižšou kvalitou.

Býva to aj počas zliav na Čierny piatok, ktorý sa zo Spojených štátov postupne dostal až k nám.

Predajcovia často používajú techniku, kedy najprv umelo zdvihnú ceny produktov a potom ich pomocou zliav a akcií zase znížia, aby poukázali na výhodnosť nákupu.

Na Slovensku s tým máme skúsenosť napríklad v podobe vianočných výpredajov e-shopu Alza, ktorý uvádzal ceny znížené až o neuveriteľných 97 percent.

Zľavy pomáhajú ľudí do obchodov pritiahnuť. K lepšiemu predaju tiež prispieva, keď sa produkt prezentuje ako limitovaná edícia či pri online nákupoch sa zjavuje, koľko ľudí na ponuku práve pozerá.

A krok o ktorom väčšina ľudí už vie, sú nezaokrúhlené ceny. Však keď si kúpime tričko za 9,99 eur, stále je to menej ako desať. Ľudí tiež láka použitie slova zadarmo, a tak keď máte k dvom kefám jednu zadarmo, viac ľudí siahne po tejto voľbe, než keby si mali kúpiť sóle dve či tri kefky.

Marketingovým ťahom sú aj rôzne darčekové karty či plátené tašky zadarmo.

Zaujímavé je aj využívanie takzvaných kotiev čo sa dá ilustrovať na veľkosti balení. Ak stojí malé balenie chipsov jedno euro a veľké päť, tak si väčšina ľudí kúpi to malé.

Ak však do úvahy pripadá aj stredne veľké balenie, ktoré stojí štyri eurá, ľudia už viac uprednostnia veľké balenie, lebo však je len o euro drahšie ako stredné, a tak má byť aj ekonomicky výhodnejšie.

Najčítanejšie témy