Pivovary Lobkowicz SK predali v roku 2018 v tuzemsku tovar za vyše 1,2 milióna eurPIVOVARY LOBKOWICZ
StoryEditor

Koľko Slovákov si objednáva pivo domov?

10.09.2020, 00:00
Z alkoholických nápojov patrí medzi najobľúbenejšie jednoznačne pivo.

A práve to sa stalo jednou z hlavných „obetí“ koronavírusu. „Pandémia ovplyvnila, ako a kde si Slováci vychutnávajú pivo. Počas koronakrízy klesla spotreba piva v gastro sektore – on trade – takmer na nulu. Len čiastočne sa presunula do maloobchodu – off trade,“ zdôraznila pre HN Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu.
Po opätovnom otvorení reštaurácií a pohostinstiev sa podľa posledného prieskumu združenia len 60 percent ľudí vrátilo k svojim zvykom spred karantény a opäť chodia na pivo von. „Tridsať percent respondentov pije teraz pivo častejšie doma, lebo je to pre nich pohodlnejšie. V situácii, kde už pred koronakrízou sa 70 percent piva nakupovalo v maloobchode a konzumovalo doma a len 30 percent v pohostinstvách, je to žalostný vývoj,“ ozrejmila Shepperd.
Návrat zákazníkov do pivární, kaviarní či reštaurácií podľa vlastných slov považuje za nesmierne dôležitý tak pre oživenie sektora gastro služieb, ako aj pre podporu lokálnych výrobcov a dodávateľov do gastro sektora, rast zamestnanosti a v neposlednom rade aj celej ekonomiky.
Dovoz potravín a nápojov domov pritom pomohol aj biznisu s pivom. „Podľa nášho júlového prieskumu si krízu v gastro sektore počas karantény uvedomilo až 71 percent milovníkov piva. Z nich 60 percent sa rozhodlo aj pomôcť, napríklad predplatením budúcej konzumácie. Až 31 percent využilo donášku čapovaného piva domov. Konkrétnymi informáciami o typoch donáškových služieb však nedisponujeme,“ pripomenula Shepperd.

Niektoré pivárne prišli takisto počas pandémie s ponukou načapovať pivo klientom do fliaš, ktoré si môžu zobrať domov. Viacerým sa to osvedčilo a pokračujú s tým aj po uvoľnení opatrení.
Podobne ako v prípade producentov nealkoholických nápojov, aj výrobcovia piva sa po karanténe snažili gastro prevádzkam pomôcť prostredníctvom rôznych štartovacích balíčkov, marketingovou podporou či ústretovosťou v oblasti platieb a fakturácie. „Pivovarníci sa snažia pomôcť gastro segmentu dvoma spôsobmi. Jednou je obnovenie dôvery zákazníkov a ich ochoty ísť von bez toho, aby si ohrozili zdravie či porušili epidemiologické opatrenia. Druhou sú rôzne riešenia, ktoré pomôžu zredukovať straty pre pivárne, reštaurácie i pivovary a zároveň neohrozia zdravie spotrebiteľov či zamestnancov,“ podčiarkla Shepperd.
Okrem toho podľa nej producenti piva ešte počas jarných korona opatrení spojili sily s ďalšími dodávateľmi pre gastro sektor v online iniciatíve #PodporSvojPub, prostredníctvom ktorej zabezpečili finančnú pomoc prevádzkam po celom Slovensku vo výške takmer 17-tisíc eur.

01 - Modified: 2024-04-13 07:00:00 - Feat.: - Title: Mníšky si v španielskej svätyni otvorili bar. K pivu dávajú aj Božie slovo 02 - Modified: 2024-03-19 13:00:00 - Feat.: - Title: V Spojených štátoch predávajú slovenské pivo. Má to však jeden háčik, taká značka u nás vôbec neexistuje 03 - Modified: 2024-03-18 12:05:12 - Feat.: - Title: Slovenka je riaditeľkou z nórskeho Woltu a hovorí: Teplé obedy tu neexistujú, domov si doručujú aj náradie 04 - Modified: 2024-03-07 11:59:09 - Feat.: - Title: Týmto receptom ulahodíte každému labužníkovi mäsa: Krkovička na pive a cibuli 05 - Modified: 2024-03-06 18:21:16 - Feat.: - Title: Objednávka aj za 500 eur. Slováci míňajú na donášky jedla, jedna z platforiem hlási nárast dopytu o 60 percent
menuLevel = 2, menuRoute = focus/biznis, menuAlias = biznis, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
19. apríl 2024 17:46