1. Kto bojuje o slovenského klienta?

Snímka: wolt.com

Vlani v septembri však do našej krajiny zamierila rýchlo rastúca fínska technologická spoločnosť Wolt, ktorá vznikla len pred šiestimi rokmi v Helsinkách. Medzitým stihla expandovať nielen do celej Európy, ale aj viacerých ázijských krajín vrátane Japonska či Kazachstanu.
Koronavírus zasiahol Slovákov v čase, kedy bol Wolt na našom trhu prítomný niečo málo vyše pol roka. Samotná firma potvrdzuje, že pandémia jeho expanzii pomohla. „Rýchly nárast biznisu je v rozbehovej fáze prirodzený. Takisto ročné obdobie, v ktorom sa COVID-19 začal šíriť, zvyčajne praje spoločnostiam ako je Wolt. Ľudia totiž v týchto mesiacoch majú stále tendenciu tráviť viac času doma než vonku, s čím sa spája aj objednávanie jedla,“ uviedol pre HN Jan Foret, generálny manažér Wolt Česká republika & Slovensko.
Keďže sme však podľa neho boj s koronakrízou stále neporazili, bolo by v tejto chvíli odvážne hodnotiť jej dopad na biznis spoločnosti. „Predpokladáme však, že na náraste našich predajov nejaký podiel mala.“

Okrem Bistro.sk a Woltu sa snažia získať svoj kus trhového podielu aj ďalšie firmy. Aplikácie na dovoz jedla až domov má aj spoločnosť Bolt zameraná na zdieľanú dopravu – Bolt Food. V susednom Česku od roku 2018 pôsobil takisto Uber Eats, tento rok však z tamojšieho trhu odišiel, Donášky nakúpených potravín a nápojov ponúkajú tiež niektoré maloobchodné siete ako Tesco.

Najčítanejšie témy