3. Kedy prenikla spoločnosť do Európy?

Ich chuť je stále rovnaká, podľa farby obalu či tvaru tyčinky viete, o ktorý druh ide. To sa Marsovcom rozhodne vyplatilo. Už v 30. rokoch zarábali rozprávkové peniaze. Každý rok im na rodinný účet nabiehalo 20 miliónov dolárov, čo v prepočte na dnešnú hodnotu predstavuje viac ako 300 miliónov dolárov.

A to Mars ešte ani zďaleka nebola globálna firma v takej podobe, ako ju poznáme dnes. Pôsobila len na americkom trhu. Otec zakladateľ Franklin Clarence totiž vytrvalo a rázne odmietal všetky návrhy syna Forresta, aby sa koncern skúsil vo väčšom pozrieť aj za oceán – do Európy. Naveľa v roku 1932 súhlasil aspoň so založením európskej pobočky neďaleko Londýna, ktorá však v rámci koncernového biznisu zohrávala len nepodstatnú úlohu.
Táto filozofia sa mení po predčasnej Frankovej smrti v roku 1934. Kormidla sa v apríli tohto roku ujíma čerstvý tridsiatnik Forrest, ktorý takmer okamžite prijíma razantné zmeny. Tá najdôležitejšia súvisí s expanziou. Energický Forrest si totiž všimol, že v Európe pre ich čokoládové tyčinky neexistuje prakticky žiadna konkurencia.

Mars tak mieri ponad Atlantik do Anglicka, kde si hneď získava obrovskú popularitu. A z Britských ostrovov sa tyčinky šíria raketovou rýchlosťou aj do ďalších európskych krajín.
Forrestom riadená expanzia však nie je iba teritoriálna. Mars postupne rozširuje portfólio produktov aj jednotlivé segmenty svojho podnikania. Firma už v roku 1934 ovládne manchesterskú spoločnosť Chappel Brothers, ktorá sa špecializuje na výkup mäsa nízkej kvality a jeho spracovanie do pokrmov pre psov. Výrobu potravín pre domácich miláčikov onedlho rozširuje aj na domáci trh v Spojených štátoch. Vzniká biznis, ktorý dnes pod hlavičkou Mars Petcare produkuje pochúťky pre psov Pedigree či lahôdky pre mačky Whiskas.

Najčítanejšie témy