2. Ako začal Mars biznis s čokoládou?

Za „veľkú mláku“ sa z Európy sťahujú za lepším životom milióny ľudí, v krajine na severe amerického kontinentu vznikajú tisícky firiem. Mnohí si plnia takzvaný americký sen. Je to obdobie, keď nič nie je nemožné. Pripomeňme si, že v roku 1908 schádza z výrobných pásov v detroitskej fabrike prvý masovo rozšírený automobil Ford T. Začína sa nová éra vo vývoji ľudstva.
Táto revolúcia sa ani zďaleka netýka iba automobilového či strojárskeho priemyslu. Len o tri roky neskôr po tom, ako Henry Ford predstavil svetu svoje najslávnejšie vozidlo, zakladá fabriku Mars Candy Factory aj Franklin Clarence. Pokračuje v nej vo svojej obľúbenej činnosti z detstva. Vymýšľa nové recepty na čokoládové pochúťky, ktoré potom jeho druhá manželka Ethel ponúka cukrárňam v Tacome v štáte Washington na západnom pobreží USA, kam sa Marsovci z Minnesoty presťahovali.

Manželia pozorne sledujú, ktoré tyčinky majú medzi kupujúcimi najväčší úspech. Na tie sa potom zameriavajú. Rodia sa predchodcovia čokoládových tyčiniek, ktoré dnes poznajú ľudia po celom svete.

Frank má ešte z prvého manželstva syna Forresta, ktorý vyrastá v jeho novej rodine a pre firmu má neskôr zohrať kľúčovú úlohu. Forrest sa odmalička pohybuje v prostredí, kde sa väčšina času trávi vymýšľaním receptov. Rád skúša nové chute a keď je z niektorej nadšený, patrične to svojmu otcovi dá najavo.

Práve Forrestovi rodinné kroniky pripisujú najväčšie zásluhy na vymyslení produktu, ktorý v roku 1923 absolútne zmenil americký trh so sladkosťami a Marsovcov nasmeroval k obrovskému úspechu a bohatstvu. Tyčinka Milky Way sa stáva synonymom lahôdky, ktorá ľuďom tej doby nielen chutí, ale ich aj zasýti a dodá energiu.

Rovnako je Forrest podpísaný pod vznikom ďalšieho megaúspešného produktu – tyčinky Snickers, ktorá uzrela svetlo sveta v roku 1930. A nasledovali ďalšie. „Všetky tieto výrobky, či už Milky Way, Mars, Skittles, Bounty alebo Twix, vznikli v prvých rokoch a desaťročiach existencie firmy. Recept, ktorý je prísne tajný, sa od tých čias nezmenil. V rodine si ho odovzdávame z generácie na generáciu, rovnako ako vedenie firmy,“ komentovali v jednom zo zriedkavých rozhovorov svoj návod na úspech zástupcovia súčasnej generácie Marsovcov.

Najčítanejšie témy