6. Ovplyvní virtuálna realita herný a zábavný priemysel?

Snímka: Pixabay

Práve do jej výskumu investujú miliardy dolárov spoločnosti v hernom a zábavnom priemysle.

Trendom do budúcnosti bude prepájanie tohto odvetvia so vzdelávaním. V tomto smere žne po celom svete úspechy slovenská spoločnosť Virtual Medicine, ktorá vytvorila modernú anatómiu vo virtuálnej realite.

Jednoduchšie povedané, keď si nasadíte VR headset, teda akési okuliare a pozriete sa na jednotlivé časti svojho tela, budete vidieť svaly, cievy či orgány.

Podobne využíva čoraz viac firiem alebo organizácií virtuálnu či rozšírenú realitu aj na prezentáciu svojich výrobkov. Očakáva sa, že v tomto smere dôjde v budúcich rokoch k ďalšiemu obrovskému rozvoju.

Práve herný segment reprezentoval na podujatí v Monte Carle slovenský EY Podnikateľ roka Šimon Šicko, zakladateľ a šéf spoločnosti Pixel Federation, ktorá sa zameriava na vývoj herných aplikácií.

Šimon Šicko je presvedčený, že jeho firma má v tomto segmente v najbližších piatich či desiatich rokoch veľkú perspektívu ďalšieho rastu. „Pevne verím, že budeme desaťkrát väčší než dnes,“ uviedol šéf Pixel Federation v rozhovore pre HN.

Herný priemysel zastupoval na každoročnom podujatí aj Yves Guillemot, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ francúzskeho giganta Ubisoft. Táto vývojárska spoločnosť je podpísaná pod takými legendárnymi titulmi ako Assassin´s Creed, Far Cry, Prince of Persia alebo sériou hier so značkou Tom Clancy.

Pod Guillemotom investoval Ubisoft do vývoja a výskumu obrovské peniaze a chystá sa tak robiť aj v budúcnosti. „Boli sme prví, ktorí sa zamerali na nové herné konzoly, ako aj na technológie, ktoré rozčerili vody tohto biznisu. Ide o kontrolu hry pomocou dotyku, pohybu alebo hlasu či virtuálnu technológiu,“ povedal porotcom súťaže Guillemot, ktorý sa v budúcnosti chystá experimentovať s využívaním blockchainu či umelej inteligencie.

Najčítanejšie témy