4. Na trhu nie je sám

Snímka: Reuters

Podľa analytikov je jeho najväčšou výhodou to, že prišiel na trh ako prvý, ostatní ho len kopírujú a má dobre prepracovaný marketing.

„Na druhej strane nevýhodou je jeho vyššia cena, ktorá je však spôsobená tým, že sa do nej zarátavajú aj inovácie, do ktorých musela spoločnosť predtým investovať,“ dopĺňa Tupý.

Technologická firma má tiež výnimočnú stratégiu. Sťahuje sa z trhov, kde je tvrdá konkurencia, a vyhliadky na ďalšiu expanziu sú minimálne.

Nestiahne sa však úplne, predá len časť svojich aktív najväčšiemu konkurentovi výmenou za podiel v spoločnosti.

„Urobila tak v roku 2016, keď získala 18 percent v čínskej firme Didi, alebo v roku 2018, keď získala predajom aktív takmer tretinu vo firme Grab,“ hovorí analytik brokerskej spoločnosti XTB Lukáš Lipovský.

Najčítanejšie témy