2. S čím bojuje európsky letecký biznis?

Snímka: Reuters

Pre Európu však znamená vážny problém, okrem neistého osudu Alitalie, aj tretí najväčší európsky lowcostový dopravca Norwegian Air Shuttle.

Ten už musel pre finančné problémy rušiť základne na Malorke, Kanárskych ostrovoch a v Ríme, skončili tiež základne na amerických letiskách Stewart a Providence.

Spôsobujú to viac ako 300-miliónové dlhy a uzemnenie 18 lietadiel Boeing 737 MAX 8. V dôsledku zákazu lietania prichádza takmer o pol milióna eur denne.

Norwegian mal viac ako dva mesiace odstavené lietadlo v Iráne.

Vlani v decembri musel niekoľko mesiacov starý Boeing 737 MAX 8 núdzovo pristáť v Širáze pre poruchu na motore. Lietadlo následne strávilo 70 dní v Iráne, kým sa technikom podarilo k nemu dostať sa k nemu s náhradnými dielmi. Táto situácia súvisela so sankciami uvalenými na Irán.

Úspory sa týkajú aj Prahy: zmiznú celkovo tri linky. Škrty majú firme ušetriť ročne 234 miliónov dolárov.

Šéf Norwegian Bjorn Kjos v správe pre investorov uviedol, že plány aeroliniek zostávajú nezmenené a firma chce stále vybudovať udržateľný biznis, z ktorého budú profitovať zamestnanci, zákazníci a investori.

Najčítanejšie témy