2. Čo teraz plánuje Facebook?

Snímka: Reuters

Nie je novinkou, že práve príjmy z cielenej reklamy sú pre Facebook finančným motorom. Vyberáte si stolík a „náhodou“ vám začne Facebook priam až podprahovo ponúkať stránky so stolíkmi s chytľavým reklamným sloganom či príjemnou atmosférotvornou fotkou.

Až sa nakoniec pristihnete pri vkladaní stolíka do internetového nákupného košíka. Facebook však teraz navrhuje, aby bola pre užívateľov k dispozícii aj druhá, nereklamná verzia Facebooku. Za ochranu pred vizuálnym smogom reklám si však užívatelia budú musieť priplatiť.

Facebook v minulosti umožňoval i pomerne jednoduchý spôsob pre takzvaných zberačov dát. Do vyhľadávacieho okna bolo totiž možné vložil email či telefón, a tak jednoducho žiadanú osobu vyhľadať, o čom informoval aj portál ceskatelevize.cz.

Túto funkciu však Facebook pre väčšiu bezpečnosť už zablokoval: „Nie, keď vás niekto vyhľadáva na základe telefónneho čísla, neukáže mu to váš profil,“ informuje na svojich stránkach. Zdôrazňuje, že my sami sme zodpovední za to, kto uvidí naše telefónne číslo či email na profile.

Motivácia jednotlivcov, aby o zneužívaní dát hovorili, je finančného charakteru. Facebook program s názvom Lovec zneužívaní dát oznámil minulý mesiac a spustil tento týždeň. Výška odmeny pritom nie je presne stanovená a odvádza sa od závažnosti konkrétneho prípadu.

Spoločnosť však zdôrazňuje, že prípady s väčším dopadom budú odmenené do 40-tisícov dolárov. „Program odmení ľudí s prvou informáciou alebo dôkazom prípadov, kde platforma Facebook zbiera a transferuje dáta užívateľov inej strane za účelom predaja, krádeže, podvodu či politického vplyvu,“ ozrejmuje Facebook.

K najnovším zmenám patrí aj plánovaná možnosť zmazať históriu správ pre všetkých používateľov, sieť plánuje aj zmeny ohľadom politických reklám. Facebook tiež oznámil novú iniciatívu, ktorá má pomôcť pochopiť rolu sociálnych médií vo voľbách a v spoločnosti celkovo.

Najčítanejšie témy