Tento deficit nedokážu veľkí dopravcovia pokryť operátormi ACMI, ktorí poskytujú prenájom lietadiel vrátane posádky, zaistenej údržby a poistenia. Navyše, ceny týchto operátorov porastú. Tým pádom stúpnu aj náklady tých, ktorí si takéto spoločnosti najímajú.
Vysoké ceny vstupov sa následne prostredníctvom cestovných kancelárií alebo priamym predajom cez rezervačné systémy prenesú na koncového zákazníka. „Narastú ceny zájazdov, ale v konečnom dôsledku nebude na trhu taká kapacita lietadiel, ktorá dokáže odviezť taký počet cestujúcich ako tento rok. V neposlednom rade to bude mať dosah na ubytovacie zariadenia, ktoré nezískajú dostatok zákazníkov. Nebude ich totiž mať kto do hotelov dopraviť. Výsledkom však bude ozdravenie trhu a návrat k racionálnym cenám, ktoré umožnia prežiť všetkým. Zákazník ale bude musieť zabudnúť na dvojtýždňové all-inclusive zájazdy do Egypta v päťhviezdičkovom hoteli za 400 eur,“ doplnil Ferjanček.