3. Existuje spojitosť s predajom?

Snímka: Reuters

Ľudia viac ocenia svetlo po práci než pred ňou

Ľudia, ktorí majú štandardné pracovné doby a deti navštevujúce školu si po práci či školskej výuke radi doprajú nejaké voľnočasové aktivity.

Majú čas ísť na výlet alebo si niečo kúpiť, a tak sa predaj tovarov zvyšuje. Je všeobecne dokázané, že je lepšie mať viac svetla po práci ako pred ňou.

Hovorí sa tiež o tom, že tržby na jar strácajú bary a krčmy, kedy musia zatvárať o hodinu skôr a na jeseň zase zákazníkov vyháňať.

Odlišnosti medzi mestami

Pri posune času sú dôležité aj geografické odlišnosti: „Robili sa rôzne štúdie, americká banka JPMorgan porovnávala mestá Los Angeles a Phoenix a zistila, že keď sa v Los Angeles posunul čas, tak vzrástli maloobchodné tržby viac ako vo Phoenixe a pri posune späť naopak tiež klesli.“ vysvetľuje analytik.

Zaujímavosťou tiež je, že dlhší čas so svetlom počas dňa podľa štúdií zmenšuje aj počet krádeží na ulici, keďže je ľahšie vykonať viaceré kriminálne činy pod rúškom tmy.

Najčítanejšie témy