4. Ako si Pavol Rusko budoval ohromný mediálny aj politický vplyv?

Stáva sa doslova miláčikom slovenského diváka. Začína vysielať 31. augusta 1996.

Raketový rast
Už o rok neskôr má podľa vtedajších prieskumov sledovanosti Markíza 33-percentnú priemernú sledovanosť televíznych novín. STV získala s Novinami 28,43 percenta. Podľa výsledkov spoločnosti Visio má Markíza 47-percentný podiel na trhu. STV spadla zo 40-percentného podielu na 20,5 percenta. Podiely sa pre Markízu stále zvyšujú. Stala sa trhovou jednotkou.

Podpora pred voľbami
Rusko sa však od Mečiara začína odvracať. Markíza sa stáva opozíciou voči mečiarovskej STV a ponúka opačný pohľad na politický vývoj. Situácia sa začína dramatizovať pred kľúčovými voľbami na jeseň 1998, v ktorých sa Markíza netají podporou SDK s jej volebným lídrom Mikulášom Dzurindom.

Najčítanejšie témy